Ford nestartuje. No crack/no start ford problem. Jak vyřešit problém se startováním.

První den a mně přestalo startovat auto.. co s tím? Strávil jsem spousty hodin hledáním odpovědí na internetu a fórech. U toho jsem se naučil nové věcí a zajímavé dovednosti.

Jaký je problém?

Při startování se mohou stát podstatě 2 věci.

  • Buď se rozsvítí panel, startér točí a auto nestartuje
  • Panel se vůbec nerozsvítí

V případě první možnosti je to vcelku komplikované a může toho být rozbité hodně. Vzhledem k tomu, že autům nerozumím, trvalo by to dlouho. Naštěstí šlo o druhou variantu! Pravděpodobně je to totiž elektrický problém a strýček YouTube v tomto případě hodně pomůže.

Co se tedy dá v tomto případě dělat?

Kontrola baterie

První kontrola by měla směřovat na baterii. Životnosti nejsou přece jenom úžasné a dost často se Vám prostě vybijí. Kontakty by neměli být zrezlé, ale to snad nemusím psát.

  • Na multimetru nastavíme měření 20V napětí (to je na každém basic multimetru).
  • Červený kabel přiložíme k plusovému pólu a černý k zápornému.

Je hodnota nad 12.2? Pak by to nemělo být baterií, ačkoli je tato hodnota na hraně.

nastavení multimetru

Kontrola pojistek

Každé auto má několik pojistných skříněk a u každé by měl být popis. Nás zajímá hlavně pojistka zapalování a žhavení (protože světla mě v tuhle chvíli byly celkem fuk). Jak na to?

Kontrola je vcelku jednoduchá.

Na multimetru nastavíme uzavřenost obvodu (podstatě jen zjišťuje, jestli je někde něco přerušeno, nebo ne). To se vyznačuje symbolem diody, nebo signálu (vlevo dole).

Teď stačí senzory postupně přiložit k pojistce (nezáleží jak). Dokonce je nemusíte ani vyndavat ze skříňky, pojistky mají malé otvory z vnějšku.

Slyšíte pípnutí? Tak je pojistka v pořádku.

Kontrola relé

Relé je součástka, která spíná, pakliže do ní proudí proud. Otočíte klíčkem, to sepne relé, které pustí proud do startéru (easy peasy).

Na kontrolu Vám stačí 2 kabely. Ty zapojte libovolně na autobaterii.

Každé relé má na sobě plánek. Na tom poznáte, kam kabely přiložit. Většinou hledáte 2 čísla, které vedou k cívce (čtverec). Kabely přiložíte k pinu 86 a 85

Slyšíte kliknutí? Pak je vše v pořádku.

Kontrola ukostření

Bohužel to nejhorší, co Vás muže potkat je, že je někde shnilý kabel. Záporný pól autobaterie je připojen na kostru auta. Pakliže je někde spoj přerušen, auto nebude dělat brm brm.

Zde jsem si dovolil udělat video, přece jenom je to trochu složitější. (jenom jsem ho ještě nestihl sestříhat) 😀

Stránky si spravuji sám, taky to tak vypadá…